Reaaliaikainen moninpelattava 2D strategiapeli, tyyliin Dune, Total Annihilation, jnejne. (Sellaisia ei linuxille taida olla yhtään, korkeintaan jotain puolivalmiita projekteja.)Tarkoituksena ei ole tehdä täydellistä julkaisukelpoista peliä, koska sellaista ei tässä ajassa ehtisi tehdä, vaan vain aivan välttämättömät perusominaisuudet sisältävä prototyyppi.
Kommentti: Tavallaan olisi hienoa, jos kenttä olisi ruuduton, mutta karkean ruudukon käyttö helpottaa monia asioita (kenttien teko, reitinetsintä, AI, jne.). Jos (eli kun) yksiköiden halutaan liikkuvan "pehmeästi" ruutujen välillä, se lienee helppoa toteuttaa.
Kommentteja: Maastoilla voi olla toissijaisia ominaisuuksia, kuten materiaali, kovuus, jne. Maasto voitaisiin määritellä osittain 3D:ksi siten, että ruuduilla on korkeus-attribuutti. Yksinkertaistus-optio: ei maastoa lainkaan, jolloinka FOV-algoritmi (kts. alla) yksinkertaistuu.
Yksiköiden liikuttelu mahdollisimman triviaalisti (ei mitään kehittynyttä reitinetsintää): GUI:ssa hiirellä klikataan yksikköä, dragataan määränpäähän, ohjelma näyttää siirtolinjan, tai virheen, jos ei onnistu.

Last modified: Fri May 16 03:35:49 EEST 2003